Sunday, March 25, 2007

Neden Yarışmalardan Ünlü Çıkmaz?

Geçenlerde, bir sabah programında çeşitli zamanlarda Gelin Kaynana, BBG gibi programların sayesinde ünlü olmuş fakat şimdi unutulmuş çeşitli karakterlerin neden hatırlanmadığı sorgulanıyordu.Koltukta boynu bükük oturan ex-ünlüler neden hatırlanmadığını düşüne dursun ben o sırada yarışmalardan neden ünlü çıkmadığını kendi kendime fısıldıyordum.

Evet, cevap bendeydi.

21.Yüzyılın televizyon buluşu çeşitli yarışma programları oldu.Hepimiz televizyona kitlendik. Hatta hiç unutmam ilk BBG’ye kendimi öyle kaptırmıştım ki bu uğurda zayıf derslerimi unutup, sabah akşam televizyon başında Tarık’ın şarkıları, Akmerkez Hülya’nın vecizeleri ile coşar olmuştum.Olan oldu bir gece yarısı uyanan babam televizyon karşısında BBG’nin tekrarını izlediğimi görünce ‘İzle izle.Bundan sonra biz de seni gözetleyeceğiz!’ diyerek açık açık beni tehdit etmiş ve geri gidip uyumuştu.Ondan sonra televizyonu kapadım mı bilmem ama kimse televizyonunu kapatmamış olacak ki -izlemiyoruz deseler de - fırtınalar koptu formatlar amiplerden daha hızlı yayılarak yeni kanallarında yerlerini aldılar.

Ünlülerin, ünlülüklerini sürdürebilmelerindeki büyük etken sürekli gizemli kalmayı başarabilmeleridir.Yarışma programları ise oradaki ünlüleri öğüterek ve gizli hiçbir özelliklerini bırakmayarak adeta tüketir.Nasıl uyuduğunu, kimden hoşlandığını, dişlerini nasıl fırçalandığını hatta jüri tarafından nasıl harcandığını gördüğümüz bir kişi idol olamaz.Ancak yarışma süresince ilgi çekebilir.Eğer çok büyük bir deha, bir yetenek değilse de yarışma ünlüleri birinci bile olsa bu ünü koruyamaz.Daha açıklayıcı bir örnek için Tarkan’a bakabiliriz. Kendisi dansları, şarkıları ve de yeşil bakışları haricinde yıl boyunca da yurt dışında ikamet ederek tüm bu magazin yaralanmalarından kendini uzak tutup, sürekli merak edilmektedir.Bu sayede Tarkan’dan gelecek her türlü haber gündem olacaktır, olmuştur.

Kimse bir ünlünün zafere nasıl ulaştığını izlemek istemez.Merak edilen, zaferi kazandıktan sonra ünlünün zaferi nasıl kazandığını anlatmasıdır.

Özlü sözümü söyledim, yazımı bitirdim.

1 comment:

www.yicit.com said...

http://www.youtube.com/watch?v=TZtIaEwRtIY