Saturday, December 30, 2006

Yılbaşı Tavsiyemi Gururla Sunarım

Her yılbaşı bir başka derdi de beraberinde getirir.
Bazılarımız; Nereye gideceğiz? Kime ne alacağız? Ne giyeceğiz? Ağacı kuran mı kaldıracak? Acaba on ikiye kadar ailemle kutlasam on ikiden sonra kaçabilir miyim? Bu yıl dertlerim sona mı erecek? Hindiyi yapan güzel mi yapacak? Kar yağacak mı? Yeni yıla acaba yine trafikte mi gireceğiz? diye düşünürken, yanı sıra bazıları da, ecnebilerdeki ökseotu altında rastlaşma durumu bizde ne zaman yaygınlaşacak diye düşünüyor olabilir.Bu kadar soruyla boğuştuktan sonra hiçbirimiz bu yıl 'Neler yaşadım?' diye düşünmeye fırsat bulamayız.Genel karar bu yılın iyi veya kötü geçmiş olmasıdır. Bu durumda benim naçizane tavsiyem yılın olaylarının not alınmasıdır.

Her sene televizyon programları, gazeteler, dergiler yılın olaylarını derler toplar; okuyucusuna sunar.Günlük tutmak için oldukça üşengeç davrandığım ve düzenli yazdığım takdirde iki gün öncesini okuyup sinirlendiğim için, zamanında kendime bir daha günlük tutmama sözü verdim. Fakat günlük geçmişte yaşanılanların görülmesi açısından faydalıdır. Çünkü, şımarık beynimiz çoğu anımızı çağrışımlarla hatırlatmadıkça ortaya çıkarmaz.Ben de fırsat bu fırsat, yaşadıklarımı unutmamak adına bu sene yeni bir icat keşfettim.Baktım anılarımı yorumlu yazınca, şapşal şiirler falan yazmaya başlıyor, kendime sinir oluyorum, ben de kendi yılımın olaylarını yazarım dedim.

Bir yılımı en mutlu, en ağlamaklı, en şaşkın anı olarak kategorilere ayırdım. Hızımı alamadım, ‘Yılın Kilo Vereni’ dalında Ozon Orhon ile yarışırken, ‘Yılın Uykucusu’ dalında uyuyan güzel ile kapıştım.İki ödülü de onlar kazanacak olsa da oldukça eğlendim.Baktım arkadaşıma fikrimi sununca o da eğlendi, delirmediğime kanaat getirip açıklama kararı aldım. Ben en havalı tabiriyle kendi almanağımı yarattım. Darısı diğer nevi şahsına münhasır arkadaşlarımın başına deyip susmayacağım. Son olarak, arkadaş kategorisinden bir kişiyi, kategorisi ile açıklayacağım. Geriye kalan arkadaşlarım ve kategorileri, tabiri caizse en ünlü, en magazin, en türkçeden bihaber tavrım ile 'Benim özelim!' olarak kalacaktır.
Yılın en ısrarcı arkadaşı: Yurt dışından her şeye burnunu sokarak ‘Bloğuna beni de yaz!’ diyen naçizane arkadaşım aynı ısrarcı tavrını ‘Sen ayarlarsın bir şekil!’ diyerek iyice çirkinleştirmiştir.Kendisi bloğumla kitleleri peşimden sürüklüyorum sanmaktadır. Kimse gerçeği söylemesindir, karizmam bozulmasındır. Ayarladım ‘bir şekil’. Amaç; kırılmasındır, bozulmasındır.

Kendi yılının macit muciti, zihni siniri, ısracı olan olmayan herkese iyi yıllar diler. Hepinizi öper. Bazınıza da sıkı sıkı sarılır.

No comments: