Monday, December 25, 2006

İlahi Borat Çok Komiksin!

Yurtdışında fırtınalar koparan Borat karakteri ile başlarda ilgilenmedim.Sonra baktım herkes çok eğleniyor, ben de bir göz atayım dedim.Biraz izledim.Zekice esprilerin yanı sıra oldukça ham ve düz bir mantıkla işlenmiş, aşağılayıcı bir tavır söz konusu.

Zaten ecnebilerin basit esprilerde ne bulduklarını anlayamamışımdır.

Ama bir fikrim var.

Sanırım biz, zaman içinde gizliden gizliye kendimize has bir mizah türü oluşturmuşuz.O alınmasın, beriki kırılmasın aman başımıza bela açılmasın diye düşünürken, bu sırada diğerleri akıllarına gelen her şeyi ileri geri söyleyebildikleri için çizecek, espri yapacak konu sıkıntısı çekmeye başlamış.Biz aksine, mesajlarımızı mizah yolu ile veren bir kültürün çocukları olmuşuz, tek derdimiz ise kimse üstüne alınmamış.Biz sürekli mesajlarımızı şakalarımızın içine koymuşuz.Hatta ‘Her şakada bir gerçek payı vardır!’ demeyi alışkanlık haline getirmişiz.Şakayı yapan ‘Yarası olan gocunur!’ demek zorunda kalmış.Mesaj havada, şakayı yapan pişman, mesajı alan ‘Bahsi geçen ben değilimdir heralde!?' diye düşünmüş olacak ki biz öyleydi böyleydi derken günler geçmiş, güle güle bugüne gelmişiz.

Biz neye gülmüşüz bu zamana kadar anlatacak olursam uzun zaman alacak, ama madem konu yabancı kültürlerin karakterlerine gülmece eğlenmece, diğer kültürlerle ilgili nelere güldüğümüzden bir demet sunmak isterim.

Mesela biz; gelişimini tamamlamış arkadaşların yarattıkları ilkel karakterle zaman geçirmesine, Dünya’ya söz geçiremeyen bir ülkenin zayıflığından yararlanan pespaye mizahın baş tacı yapılmasına, biz yapsak arkadaşlarımızın bizle görüşmeyi keseceği, kimsenin gülmeyeceği esprilere eğlenilmesine çok gülüyoruz.Bir de bunun yapmacık olduğunu farkediyoruz, kırılıyoruz gülmekten.

Bakmayın öyle güldüğümüze, bizim kafamızı kaşıyacak vaktimiz yok.Kendinden gelişkenler doğaçlama malzeme yaratırlarsa kaçırmayıp gülüyoruz.Ama en çok şaka gibi gelişen hayatlarımıza gülüyoruz, bizde malzeme bol ondan gülüyoruz. Biz aslında hala kendimize gülüyoruz çünkü biz daha başka kültürlere el atacak kadar gelişmedik.Önce gelişip, sonra gelişmemiş kim varsa gülmeyi düşünüyoruz.Bizim sinirlerimiz bozuldu artık ondan gülüyoruz. Ne var canım? Biz de herkes kadar ikili oynuyoruz. Gelişkenleri, fevkaladenin de fevkinde ciddiye alıyoruz ama sonra yine dayanamayıp gülüyoruz.

Biz yok muyuz biz.

Unutmadan, bir de fesimiz var, konumuz geçtiğinde öyle çizilmiyor muyuz çok hoşumuza gidiyor.Anladınız biz kimiz değil mi? Yarası olan gocunur valla benim bir şey dediğim yok.

2 comments:

Anonymous said...

iletisim fakultemizin guzide entel(!) hocalarinin ustun anlatimlarina ve yari amerikanca kelimelerle orulu ovgu dolu cumlelerine aldanarak bende gitmis bulundum bu Borat denen sahsin filmine. Giden 8 milyonuma mi yanayim (az para mi ayol, starbucks da bir kahve icerdim)filmin gerzekler icin yapildigina benden bayagi evvel hukum verenlerin "nasil yani, sinemaya gitmeyi bunye itibariyle reddetmis olan sen, zincirlerini borat'la mi kirdin?" seklinde alayci repliklerine maruz kalisimami yanayim bilemedim. Ustelik akmerkezin sinema salonunda yalnizca 3 kisiydik :s bi deulvi bir is yapiyormuscasina okulu ekip de gittim iyi mi! simdi bu gavurlar ustadim sen daha guzel naksetmissin de, ne idugu belirsiz pandomimlere dahi katila katila gulen insanciklar. e DNA larina kazili "salaklik" da baki oldukca, kendilerine batirilan cuvaldizi sivrisinek isirigi zannederek daha cok hasilat kazanilmasina yol acarlar... ne de olsa 11 eylulu de yahudiler yapmisti degil mi?

Ali said...

Ben baya kacırmısım populer kulturu takibi buralardan, ne bu Borat?Merve yazın guzel olmus canım.Bu mizahın bizde gelismesini dalaylı mesaj verme ve bunun sebeplerine yorman yerinde bi analiz gibi..katılıyorum.Ben de Istanbula gelince STARBUCKS'ta kahve icmek yerine AKMERKEZ'in sinema salonunda o filmi izleyim.Dogrusu budur.yapılmalıdır.hahaha