27 Şubat 2009 Cuma

Kriz De Sana Mı Kriz?

Geçenlerde iki arkadaş bir üçüncüyü delirtmek için bir kampanya başlattık. Bu da ‘Kriz Psikolojik!’ kampanyası. Önce üç arkadaş bir araya gelinir. Bunlardan spontan deli olan iki tanesi krizin psikolojik olduğuna karar verir. Sabahtan akşama kadar halihazırda yanı başımızda varolan üçüncünün adı zikredilir . ‘Bi baksana hişt pişt!’ diye üçüncüye mütamadiyen ‘Kriz Psikolojik!’ denir. Ne zamanki üçüncü terbiyesini bozacak kıvama gelir o zaman ‘Kriz Psikolojik!’ demekten vazgeçilir.

Yalan mıdır? Külliyen değildir.

Anlatıyorlar, anlamıyorum. Ben gerçi ofsayt nedir onu da anlamamıştım ama olsun. Kanımca gerizekalı değilim. Ekonomistleri dinliyorum, basit dille anlatanı dinliyorum, hiçbir şekilde anlamıyorum. Kanaatim kimsenin anlamadığı yönünde. Fakat kimse salak durumuna düşmek istemez. Bu nedenle olmayan bir paranın olmayan bir şekilde geleceğe borçlanması ve olmayacak bilmem nenin olmayacak bir şeye bağlanması sonucu kirizin çıktığı yönündeki kararda herkes mutabık. Peki bu kadar olmayan şeyden olan kriz nasıl çıkıyor orası hiç belli değil. Kriz var dediler, dünya insanları olarak acaip yedik. Birileri de gece biz uyuyunca, topladı paraları sağdan soldan. Gerçek bu.

Bu kanaate ben tek başıma zaten varmıştım, keza normal insanlara söyledim. Normal insanlar vıdı bıdı dedi beni dinlemedi, sana hava hoş falan dedi. Sanki hava bi tek bana hoşmuş gibi. Sonra fikrine güvendiğim hırvat, türk arkadaşlarımla da konuştum. Aralarından bir başka anormal olan kriz yoksa para bassınlar dedi. Bu basit bir çocuk mantığı evet. Hatta resmi cümlesi şuydu; ‘Just print money, if there is crisis just print money!’ Böyle söyleyince bir grup uçmuş gençler gibi geliyoruz kulağa. Ama ne cahiliz allahımıza şükür, ne de alkolik. Sadece genciz ve madem gelecek bizim ‘Para basın ! Para basın o zaman leyla adına! Para basın o zaman Napoleon adına!’. Diyesimiz var. Hayat monopoly gibi bir şey değil mi? Bassana parayı adamım. Çok para basılınca ölecek değiliz ya. Sanki çok para basılınca hepimiz çok para içinde can verecekmişiz gibi. Ne olacak bir görelim bakalım. Hiç denemedik ki. Üstelik bu fikir o kadar aklıma yattı ki. Ben bunu gelene geçene söylemeye başladım, onlar da beni eğitmeye başladılar yok bilmem ne, o zaman bil bakalım ne olur? İşte o zaman olan bilmeme ne yükselir! Yahu başbakanımız bile dedi inanmadı kimse. One minutes o zaman!

Şimdi bilmem ne bankası kurtarılmış deniyor, kriz iyileşiyor lafı duydum bir yerde. Allah allah nası oldu bu? Yoksa birkaç ülke insanı ayaklandı hükümetler devirdi ondan mı? Dünya’da toplu bir anarşi çıkacak korkusundan mı? Allah allah nasıl toparlanıyor bu kriz? Hani olmayan bir para, olamayan bir şeyden baya borçlanmıştı, Allah allah nasıl toparlanıyor bu kriz? Aman Allah’ım yoksa kriz bana kriz değil mi? Ben de ingilizce cümlemi iliştirmek isterim o zaman adamım. ‘Punk is not dead man, punk is not dead!’ Bas bas paraları Leyla’ya... Gitmem ben daha da Davos’a...

Hiç yorum yok: