Sunday, December 10, 2006

Meşhur Kulübün Çöküşü


Şimdi isim vermek istemem.Nasıl olsa anlaşılacak.Herkesin kapısında kuyruk olduğu, acaba içeri alınacak mıyız diye düşündüğü, evden çıkmadan önce dönüp dönüp aynaya baktığı, uğruna kızların saatlerini kuaförde geçirdiği klüpten bahsediyorum.Uzun zaman favorim olarak kaldı, çok eğlendiğim geceler oldu, çok sıkıldığım geceler de.Bu kategorilerin hepsine de giriyorum.Fakat açıldığından beri belirli bir grubun hedef tahtası olmasına karşıydım yine karşıyım.

Bu kulüp ‘Scopic Economy’ nin ekmeğini yer.Yani nedir? Görme ve görülme ekonomisi.Paris’te ortaya çıkan bu ekonomi tarzı caddelerin tekrar düzenlenmesinden sonra insanların etrafta salınmasına ve bu sayede para harcamalarına sebep olmuştur.Kısaca yemeğini başka bir caddede yiyeceğine gidip güzel sokaklarda yiyen Paris ahalisi böylece aynı yemeğe daha fazla para vermiş olur, görür görülür.Bu kulüpte de aynı şey geçerlidir.Bir nevi pazarlama başarısı.Bu kulübün müziği evde de çalınır, arkadaşlar gerekirse eve gelir ama aynı tat yakalanmaz yakalanamaz. Her ülkede bu kulüplerden vardır.Bu gayet normaldir.Üstelik olması da gerekir böylece ülkenize gelen ecnebi arkadaşlarınızı götürebileceğiniz bir boğaz inciniz olur. Büyülenirler. Ne kadar şık insanlar varmış, ne kadar güzel bir manzarası varmış derler.Siz de yıllarca size sorulan ülkeniz nasıl sorusunu küçük bir azınlık göstererek cevaplamış olursanız.Nasıl olsa onlar sokağa çıkıp trafiği görecekler, nasıl olsa bir çok eksik yanımız yine göze batacak.

Kulüp ülkemizi yansıtmıyor ama tartışılan yanlarımızın dışında olması münsabetiyle farklı bir yer. Hepimiz refaha erişemesek de hala bir çok problemimiz olsa da bu kulüp İstanbul gece hayatının diğer tüm Avrupa ülkelerinden üstün olduğunu göstermek için iyi bir örnek.

İşte benim karşı olduğum görüş burada peyda oluyor.

Kulüp, bu yaz bir televizyon programında yine belirli bir kesimin klasik eğlence anlayışı olarak ele alınıyor, popülist bir sosyolog kulübü ve klüpte eğlenenleri yerden yere vuruyordu. Muhtemelen programdan sonra gelecek tebrik telefonlarına cevap verecek ve insanları aşağıladığı söylenen kesimi aşağılayacaktı.

Yer yer hak versem de öfkelendim.Evet bir müdavim olabilirim, o kulüpte bahsedilen ve gerçekte de hiçbir entelektüel birikimi olamayan insanlarla yan yana eğlenmiş de olabilirim fakat genellemeye tabi olmak canımı sıktı.Ben de oradaki herkese bayılmıyorum fakat güzel giyinmek, arkadaşlarımla eğlenmek, görmek, görülmek, orada bulunmak benim eğence tarzım olamaz mı? Orada eğlenmek için illa apolitik, nerden geldiği belirsiz bir para sahibi olmak, zevksiz ve namussuz mu olmak gerekiyor? Buna katılmıyorum.

Gelelim kulübün çöküşüne; Bu kulüp zamanında kendine göre herkesin güzel giyindiği, güzel müziklerin çalındığı, güzel bir yerdi. Yine dans etmeyenler, birbirini izleyen insanlar olurdu ama farklı bir tadı vardı. Şimdi ise bambaşka bir yer olmuş. Cumartesi yemek yemek için kulübe gittim. Yine kendime göre oldukça güzel giyindim, kendime normalden daha çok özen gösterdim. Meşhur bodyguardlarla 'İyi Akşamlaşarak' içeri girdim. Yemeğe oturdum fakat insanlara bakakaldım. Bambaşka insanlar vardı içerde.Hem yemek yedim hem etrafı seyrettim.Daha sonra arkadaşlarımız yemekten sonra biraz daha kalmamız için ricada bulundular, biz de kaldık.Şaşkınlığım iyice arttı.Özensiz ve sadece oradaydım demek için gelen anlamsız kızlar, oturup kalkmak hakkında hiçbir fikri olmayan modası çoktan geçmiş sahte Moschino gömlekli erkekleriyle bambaşka bir yer olmuştu.Çalan müzik kötüydü, insanlar bambaşka bir yerden gelmiş gibiydi. Hem uykum geldiği, hem de canım sıkıldığı için arkadaşımla şaşkınlık içinde kendimi dışarı attım.
Arabamızı beklemeye başladığımız sırada kapıda içeri girmek için yalvaran iki tane düzgün ecnebi genci görünce şaşkınlığım iyice arttı.Bu kadar çok turistin geldiği bir klüpte iki kelime İngilizce konuşamayan bodyguard onları ‘cık’layarak alamayacağını ifade etmeye çalışıyor, düzgün giyinimli genç ecnebiler ise yanlarında birer hanım olmadığı için kulübe giremiyorlar ve üzüldükleri oldukça belli oluyordu. O sırada yakası böğrü açık iki arkadaşımız elini kolunu sallayarak klüpten içeri girdi. Çocuklar onlardan ne farkları olduğunu soruyor cevap alamıyordu. Uzunca bir süre izledim.Gün gelecek Avrupa birliği kulübüne girmek için yalvardığımız vatanların çocukları bizdeki gece kulübüne girmek için mi yalvaracaktı diye mi sevineyim.İçeri giren iki sevimsiz çocuğun yerine niye alınmadıklarına mı üzüleyim bilemedim.

Kafamda soru işaretleriyle eve geldim. Acaba hep böyle miydi biz mi büyüdük de bakış açımız farklılaştı diye düşünmeye başladım. Sonra da karar verdim böyle bir kulübün olması güzel, içerde turistlerin olması iyi, artık dünyaca bilinmeye başlaması, Hollywood yıldızlarının gelmesi iyi ama gidişhat kötü.

No comments: