Saturday, May 19, 2007

Yok Artık!

Ülkemiz dalgalandı da durulmuyor, erken seçim yaklaşıyor. Yazlıkçılar balkondaki malzemeleri salonlarına tıkıp İstanbul’a gelecekler.Bodrum gençliği ‘Eller Havaya’yı yarım keserek şehre intikal edecek, yaylacılar şehre inecek,belki de Cem Uzan sayesinde yazlıklardan eve dönüş bir dakikaya inecek.Mailler dönüyor. ‘Şehrinizde oy verin, sakın tatile gitmeyin!’.Yurtdışı tatilleri iptal ediliyor, yurtdışında ikamet edenlerden bazıları oy vermek için ülkeye dönüyor, ülkemiz 22 Temmuz'da muhtemelen en kalabalık gününü yaşıyor. ‘Anne Türkler!’ durumu bir nevi.Avrupalılar bunu fırsat bilip geri dönenleri almaz mı bilmem, hazır hepsi ülkede kapatalım kapıları mı derler, şüpheliyim.Politik analizimi de yapmayacağım bugün, ileriki günlere saklıyorum.Sağ birleşti, sol birleşti, kaleye mum diken kazandı elini çeken oynamadı.Bu konular şimdiki yazımı ilgilendirmiyor.

Beni ilgilendiren kısmı bana mail yoluyla gelen rahatsız edici resim.Hepimiz ülkemizin huzura kavuşması için elimizden geleni yapıyoruz, ses çıkarıyoruz, eleştiriyoruz.Bu durumdan muhakkak birileri kazanç sağlıyor.Görüyoruz.Hepsini bir yana bırakıyorum.Gelen maillerden birinde yer alan resmi eleştirmeye başlıyorum.

‘Tatil programını değiştirmeyen hanımlar, giysilerini değiştirmeye hazırlasınlar’. Bu mail kızlı erkekli herkese gönderilmiş.Tahminimce ‘foward’ halinde yayılan mail herkes tarafından cinsiyetsizce okunuyor.Maili açınca resme bakakalıyorum ve ağzımdan şu cümle çıkıveriyor ‘Yok artık!’. Hadi oy vermeyen kadınlar kıyafetleri değiştirdi, erkekler napıcak? Onlar hiç etkilenmeyecek mi? Bu ülkede kadınlar zaten oy kullanmıyor mu? Mitinglerde en çok hanımları ve çocukları görmüyor muyuz? Bu korku politikası ne kadar sürecek? Bir de neden hanımlara bu kadar yükleniliyor? Biri 'Kapanacaksınız!' diyor, öteki 'Kapanacaksınız korkun!' diye bağırıyor.Aramızda kaç kadın ‘Ben denize gireceğim Haşim, bronzlaşmam lazım sen at oy gel!’ diyecek? Bunu diyen kadın ertesi gün mayolarının yerinde ‘Wellcome to the darkside we have cookies’ yazan paket halindeki siyah çarşafları mı görecek? Oydan gelen Haşim ‘Dedim sana Yaprakgül oy vermedin böyle oldu!' mu diyecek? Olmaz böyle şey.Üstelik bu konu bu kadar yüzeysel bir konu da değil.İçeriği var, ötesi var.

Kıssadan hisse insanlar korkmaktan, korkutulmaktan sıkıldı, böyle ürkütücü mailler göndermek de herkesi daha da fazla korkutuyor ve ürkütüyor.Korkmayalım, korkutmayalım. Kadınlar oy verdi, verecekler, görevlerini yapacaklar, benim de dahil olduğum cinsiyetin daha fazla sinirlerleriyle oynanmamalı.Bu korkudan kar sağlayanların çoğalması önlenmeli.

Not: Madem böyle yaratıcı arkadaşlar resimler hazırlıyor ve insanlar korkuyla yönlendiriliyor; ben de o zaman hanımlara karşılık erkekleri korkuturum.El ele tutuşarak korkmaktan bitap düşerek kardeş kardeş oy vermeye gideriz. Üşenmedim yaptım bakınız: 'Tatil programını değiştirmeyen beyler tatil görüntülerini değiştirmeye hazırlansınlar!' . Erkekler daha çok korkmazsa bi daha bu resimle ilgili konuyu açmam.(Zaten söyleyeceklerim bitmişti! Hıh!)



No comments: